Projekty, programy

Biblioteka

Logopeda

Aktualności
UCZNIOWIE PSP3 W MANDORII
Życie Szkoły

W dniu 11.10.2023r. klasy 4a, 5a, 5b oraz 6a wzięły udział w warsztatach z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym „Bezpiecznie w szkole i po szkole” pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej. Głównym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa uczniów szkół podstawowych w ruchu drogowym oraz kształtowanie odpowiednich zachowań i nawyków. Nie zabrakło również czasu na skorzystanie ze wspaniałych atrakcji oferowanych przez park rozrywki Mandoria.

Zdjęcia mówią same za siebie J.

 

Magdalena Cichoń

 
KOMUNIKAT!
Życie Szkoły

 
BIEG ORLĄT LWOWSKICH
Życie Szkoły

11 października 2023r. uczniowie klasy IIa i IIb z Panią Dyrektor Agnieszką Łukaszonek oraz wychowawcami wzięli udział w Biegu Orląt Lwowskich.

Wydarzenie upamiętniło ofiary walk o Lwów w latach 1918-1919. Zginęło wówczas 1421 dzieci, a najmłodszy z nich Janek Kukawski miał zaledwie 9 lat.

Z tej okazji nasi drugoklasiści pokonali ten niezwykle symboliczny dystans 1421 m  w biegu, który może odbyć się tylko raz w życiu. Jest nam niezmiernie miło, że mogliśmy wspólnie uczcić pamięć o bohatersko poległych Obrońcach Lwowa.

Organizatorzy biegu

 

 
ŚWIĘTOWANIE, EDUKOWANIE I PRZEDE WSZYSTKIM GRANIE W GRY PLANSZOWE!
Życie Szkoły

Planszówkowe rozgrywki to nie tylko sposób na relaks i ciekawą rozrywkę. Gry planszowe nie tylko bawią, ale rozwijają wyobraźnię, uczą przewidywania, podejmowania decyzji, zasad fair play oraz właściwego funkcjonowania w grupie. Mając to na uwadze, we wtorek 10 października 2023r. , w naszej szkole odbył się Szkolny Dzień Gier Planszowych. Podczas wybranych lekcji oraz przerw, każdy mógł zaprezentować swoją grę i zagrać w nią z kolegami. Dużym zainteresowaniem wśród dzieci cieszyły się nie tylko różnego rodzaju gry planszowe, ale także memory, domino, szachy, warcaby czy też puzzle. Rozgrywki odbywały się w zabawowej i twórczej atmosferze. Były świetną rozrywką i elementem integrującym społeczność uczniowską. To był przyjemny, radosny dzień, podczas którego dzieci przekonały się, że istnieje dobra zabawa bez gier komputerowych, a gry planszowe są dobrym sposobem na spędzanie wolnego czasu.

 

 
Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele i Rodzice!
Życie Szkoły

Wrocław 2023-10-09

Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele i Rodzice!

W związku z zapytaniami i wątpliwościami dotyczącymi prac domowych zadawanych uczniom i ich oceniania oraz zasad poprawiania przez uczniów niesatysfakcjonujących ocen informuję, że:

  1. Kwestie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy
    w szkołach publicznych regulują:

- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.)

- Ustawa z dnia 7 września 1991 r.  o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 z późn. zm.)

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 373 z późn. zm.)

2.  Formy pracy uczniów i zasady ich oceniania określa statut szkoły. Jest on  uchwalany przez Radę Szkoły (społeczny organ szkoły złożony w równych częściach przez nauczycieli, uczniów i rodziców), a w przypadku jej braku przez Radę Pedagogiczną.

3. Zadawanie i ocenianie prac domowych przez nauczycieli jest legalne. Zgodne z przepisami prawa oświatowego szkoły w swoich statutach szczegółowo regulują kwestie zadawania i oceniania prac domowych. Określają także sposób i termin poprawiania ocen niesatysfakcjonujących uczniów (w tym zwłaszcza ocen niedostatecznych), liczbę podejść do poprawy i wagę nowej oceny.

4. W opinii Rzecznika Praw Dziecka wyrażonej w dniu 8 stycznia 2020 r. praca domowa pełni ważne funkcje dydaktyczne, utrwala wiadomości zdobyte podczas zajęć w szkole, rozwija inicjatywę ucznia, kształci samodzielność myślenia i działania. To trafna opinia, wszak - jak mawiali starożytni Rzymianie - repetitio est  mater studiorum - powtarzanie jest matką wiedzy. Rzecz jasna zadawanie prac domowych powinno być celowe, przemyślane i dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia. Prace domowe nie mogą nadmiernie obciążać ucznia, który po zajęciach dydaktycznych w szkole powinien mieć czas na odpoczynek, zabawę, uczestnictwo w życiu rodzinnym, spotkania
z rówieśnikami, a także rozwijanie własnych zainteresowań.

4. To nauczyciel w sposób najbardziej wiarygodny i kompetentny może ocenić indywidualne potrzeby swojego ucznia. W przypadku odczucia, że uczeń jest przeciążony pracami domowymi można zgłosić problem nauczycielowi danego przedmiotu, w dalszej kolejności wychowawcy i dyrektorowi szkoły, który sprawuje w szkole nadzór pedagogiczny. Nie ma takiego problemu, którego nie dałoby się rozwiązać we wspólnocie szkolnej w spokojnej, merytorycznej rozmowie.

5. Roztropnie zadawane prace domowe dobrze służą rozwojowi ucznia. Uczą też obowiązkowości i odpowiedzialności. To ważne, bo misją szkoły jest nie tylko uczyć, ale i wychowywać młode pokolenie. Traktując uczniów z szacunkiem
i serdecznie warto nakładać obowiązki i wysoko trzymać porzeczkę wymagań. Takie przecież będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie.

 

Z poważaniem pozostaję

Roman Kowalczyk

Dolnośląski Kurator Oświaty

 
« pierwszapoprzednia41424344454647484950następnaostatnia »

Strona 45 z 189
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama



Designed by: Mobile Template. Powered by: NetWitryny.pl